Als zelfs mannen zeggen dat ze geraakt worden door een commercial van een maandverbandfabrikant, dan moet er wel wat aan de hand zijn.
‘This Is The First Tampon Commercial That Made Me Cry, And I Am A Man!’, wordt er verzucht op de site Superstarmagazine.com. ‘Dit is absoluut de moeite waard om te zien en te delen. Het gaat om zaken die vrijwel altijd onder het tapijt worden geveegd en die iedere vrouw en man moeten weten’.
In Run like a Girl van Always wordt een poging gedaan de oude regels te herschrijven. In het filmpje wordt mannen en vrouwen gevraagd wat het betekent om te rennen, te gooien of te vechten ‘als een meisje.’ De uitkomst is confronterend. Uit onderzoek van het maandverbandmerk blijkt dat de meesten de kreet ‘als een meisje’ als een belediging ervaren.
Slimme marketing van Always misschien. Maar ook een trendbreuk. Dag blauwe vloeistof in witte maandverbandjes om het absorptievermogen te demonstreren. Hallo echte wereld.
Bekijk hier de commercial.
Zie ook:
Poes-haai-bever
Tampon vs cup
Period! is een onafhankelijk, online magazine over de menstruatiecyclus. De informatie op Period! vervangt geen medisch consult. Raadpleeg bij medische klachten altijd een arts. In redactionele artikelen kom je soms affiliatielinks tegen. Gesponsorde samenwerkingen vind je in de categorie Spotlight. Heb je vragen? Kijk dan even op onze contactpagina.